Första Advent

Idag är det som sagt första advent - Om en timme kommer mina bröder hit och fikar "lite smått", Erika, Linda och Lionpion kommer nog också hit :) Det är slutet av november och vädret är fuckt up. Det är för ljust och för varmt. Det känns knappast som att det är mindre än en månad kvar till Julafton.

Jag städade mitt rum igår och nu är det FÖR rent och allting ligger för perfekt. Helt ärligt så känns det sjukt opersonligt och jag mår halv dåligt av att vara där inne. Det känns inte som mitt.



Jag hoppas att julkänslorna kommer snart men med det här vädret så är det omöjligt.
Det som är mysigt i år är att det är Lion och Absints första jul och allting är nytt för dom (ja jag tycker att det är roligt för min "kattunge" med) Hon kommer ju ha sjukt roligt med julgranen och allt glitter sen. Hon är verkligen ett litet busfrö. Så man kan inte tända så mycket ljus heller, för hon tycker tydligen att eld är ett intressant fenomen och har bränt sig i pälsen tre gånger.. Lion kommer ju dock inte förstå så mycket av det som händer runt omkring. Han är fortfarande för liten, men vi ska förstås ha en tomte ändå. Om inte annat för Daniel skull haha ;)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0