Sockeravvänjning börjar imorgon.


Nu har jag gjort en matplanering som jag ska hålla, utantaget får endast ske på julafton.
Och på advent så får jag bara dricka 1dl glögg alternativ 1dl julmust eller 1dl mjölk med vanellinsocker och kanel. Dock inte äta något fika eller godis.
Jag ska skriva matdagbok varje dag för att motivera mig och jag ska börja äta middag och en frukt varje dag.
Jag gör det här endast för att jag har börjat ätit socker istället för mat - smart Idiot. Dock har jag endast gått upp två hg så det har ingenting med det att göra hehe. 39.9kg 16.4B. men jag ser inte underviktig ut :)
Jag måste verkligen skärpa mig för jag vill inte gå ner i vikt och stunta i riktig mat..

Det här har jag ätit idag:
2-3 Mozartkulor
Pepparkakor sisådär mellan 5-10st kanske :O
Glass överåt
Saffranstårta
Ett glas O'boy frukost, kaffet var ju slut!
2 Båtar - till glassen
1 kanelhjärta
2 knäckebröd frukost
en skiva mandarin -innan soc mötet för att få igång ämnesomsättningen :)
Två godisbitar
En ruta mörkchoklad i kaffet
Kaffe

Så här ser det typ ut varje dag och det är utan kompensation, så tro inget.
Det här är inte ens överätning utan en helt vanlig små ätar dag haha :D
Nej men som ni ser så måste sockret bort och jag måste äta mer fibrer,vitaminer och protein.
Jag skäms verkligen för att min dag ser ut så där. Men imorgon börjar förändringen - Frukost som vanligt, beroende på när jag vaknar så kanske jag hinner med lunch, kanske mellis men helt klart middag..

Det kommer bli sjukt jobbigt att inte käka socker när jag är så van. Men det måste helt enkelt gå, det vore bäst för kroppen och vem vet jag kanske kan somna isof. Eller hur?

Frukosten blir innan 11.00 och Middagen ska ätas mellan 16.00 och 17.00 så blodsockret inte åker ner allt för mycket OCH max tre koppar kaffe om dagen. (jag har ju stora koppar så det blir ungefär som fem/sex små)
Tur att jag dricker mitt kaffe svart ;)

Äntligen så ska jag ta tag i allting <3 I fucking love it och jag känner mig jävligt taggad!




Det ska gå bra och jag ska klara det. OM jag klarar det till julafton så ska jag hålla mig till det här alltid och endast fika och så när någon fyller år och max äta godis en gång i månaden ifall jag skulle vara sugen då..


Långt jävla mat inlägg men ja ja det är ju bara för att jag är så jäääääävla taggad :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0