Håller jag på att växa upp

Eller vad fan är det frågan om?!
Jag kommer på mig själv ibland över vilka förändringar jag faktiskt har gjort. Små små saker.
Mitt rum är ALLTID städat nu förtiden (förut klarade jag inte ens att vara inne på mitt rum om det inte var stökigt)
Jag äter frukost varje dag (förut fick jag aldrig i mig frukost då jag alltid mådde illa)
Nu tänker jag till innan jag köpter saker - Jag vill ju faktiskt ha mat&Cigg hela månaden ut. (Förut inpulsbeställde jag typ alltid kläder och dylikt för pengar jag inte hade och tog ofta saker på avbetalning, ett tag så beställde jag minst en sak i veckan.)
Nu förtiden har jag vaknat av mig själv innan klockan nio, jag kliver upp och jag sover inget på dagen.
Nånting som jag stör mig lite på är att jag från ingenstans eller ja, den senaste veckan har jag börjat diska flera gånger om dagen. Tex Före eller när jag lagar mat så att det inte ska finnas nån disk när vi äter. Jag har börjat irretera mig på att det finns disk när jag äter.. Det känns bara så stessande och stökigt att den ligger där. Jag plockar även undan saker. (Förut så skulle jag knappt plocka upp diskborsten och därför införde jag och mamma att jag skulle laga mat och hon diska varje dag)

Ja jag vet att det verkligen är små saker och det är säkert fler. Men för dom som känner mig vet att jag knappt plockade undan efter mig förut och kläder och en massa skit låg alltid strött över hela rummet och jag damsög inte ens varannan månad typ. Disken plockade jag aldrig ut, utan det var typ som berg inne på mitt rum.
Nu finns det knappt damråttor att damsuga upp för att jag håller ordning och damsugar mycket oftare.
Idag kan jag inte förstå hur jag kunde leva så där. Inte konstigt att mitt liv var kaos när min omgivning var full av kaos. Eller så var det stökigt och så för att mitt liv var i kaos. Ja det kanske hör ihop? Kan det vara så?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0