halsbränna?

Varför heter det halsbränna när det inte bräns? hmm det känns ju mer som en hjärtattack (tror jag) :P
Man får ju smärta i bröstet som går upp mot halsen :S aja. Jag åt middagen lite för fort tror jag, eller så var det de hårda kalla vattnet (jag brukar få det av att dricka för kallt och för snabbt). Äsch jag är nöjd iallafall, maten var riktigt god. :)
Jag tog bort dom senaste inläggen, jag bottade mina känslor för mycket och var alldelses för ärlig.
Jag var bara arg och förvirrad.. Jag förstår ju att mamma bara vill mig väl och att hon är lite orolig och så..
Varken hon eller jag vill se mig gå under.
Ja som sagt, jag vill inte heller det. Jag vill inte hålla på såhär, jag vill inte leka med min kropp på det här sättet.
Jag vill inte "skada" mig själv egentligen, vilket jag antar att jag faktisk gör.. Det är väl ett självskade beteende.
Nåväl, just nu i denna stund så känns det som att jag kan bli bättre, att jag ska bli bättre, att jag kan och ska fixa det här.
Men jag vet att det vänds på två sek och så är allting tillbaks till ren hopplöshet. Men just nu känner jag mig stark!
Bara att det finns dom stunderna också.

Jag brukar råka Tänka "det är som det är och jag kan inte göra något åt det" Men hallå? Det är ju för fan MIN kropp och det är ju JAG som håller på sådär, det är jag som gör dom val jag gör och det är jag som är dum i huvudet.
Så varför ska jag egentligen tänka att det är som det är? JAG borde kunna vända på det här, jag borde kunna tänka och agera på ett annat sätt! hur jävla svårt ska det vara?
På ett logiskt sätt så borde jag bara kunna bestämma mig och sedan göra det och allt blir bra igen?
Ja så borde det iallafall vara tycker jag. Kliva upp på morgonen, rensa hjärnan och sedan bara vara "normal" med "normala" rutiner. Att inte låta det skrämma mig, att inte låta det styra mina dagar. Härligt det låter! VARFÖR KAN DET INTE VARA SÅ?  :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0