knölar i magen

I flera månader har jag haft en rätt stor och hård knöl i slutet av magen, typ vid vänster höft.. Den har gjort ont till och från när jag exempelvis har kännt behov att gå på toaletten.. Ibland har den smärtat som "mensvärk" men ja, jag har ju inte mens längre (nästan ett år sen sist) och jag vet inte heller om jag någonsin har ägglossning nu för tiden..
Men dom senaste dagarna så har jag fått stora hårda "knölar" (kiwi stora) i mitten av magen. Runt och över naveln typ, minst två stycken nya som jag kan känna.. Dom gör inte inte ont men dom är jävligt obehagliga. Dom gör även att min mage svullnar upp och blir ritkigt hård (Spänna "magrutorna" hård) Så sten hård helt enkelt.
Jag vet inte vad det här beror på och jag har heller ingen lust att gå till läkaren, det känns bara så jävla onödigt och dom kommer ju ändå inte komma på vad det kan vara. Deras jobb går egentligen ut på att gissa bara nu för tiden.. Vet ni om att dom till och med googlar symtom när man sitter där och sedan drar en slut sats?
(Såna där lyx som dom gjorde förut genom att kolla puls och blodtrycket gör dom inte heller längre (inte någon läkare jag har träffat iallafall) Alltid innan dom skrev ut tabletter tex så kollade dom ALLTID blodtycket innan.)
Men A nej då kan jag hellre gissa själv och jag gissar på att det är tarmen som är störd.
Någon som har liknade problem eller kanske till och med kan gissa sig till vad det kan vara?
(Jag har inte gjort något annorlunda med varken kost eller livstil :P)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0