bara jag som är trött

på vikthetsen? Om man inte vill bomma in sig totalt, dvs utan tv och dator så går det inte att komma undan ifrån den.. På dom senaste FEM minuterna har det gått TRE viktminsknings reklamer på tvn
Och på internet är det mycket sjukare. "storbloggarna" propagerar för att gå ner i vikt samtidigt som dom är pinnsmala, dom kallar sig själva för "förebilder" och åldersgruppen ligger väl på 12-15år bland deras läsare.
Hur ska en 12årig flicka kunna vara nöjd med sin "normal" vikt när dom ser att ungakvinnor som redan är underviktiga vill gå ner ännu mer i vikt??
Jag tycker synd om dom som är "tvungna" att göra så och jag tycker synd om flickorna som får dåligt självförtronde pga det..
Jag såg att en av dessa "storbloggare" skrev att hon åt massor och hela tiden. Att hon var så fruktansvärt hälsosam som äter?
Sen skrev hon ut vad hon äter på en dag : knäckebröd, lättkesella, sallad och frukt. Ja hon äter fruktansvärt mycket.
Jag blir bara arg för att dom här 12åringarna kommer att tro att det dom äter på en dag egentligen skulle kunna dras ut på hel jävla månad.. Ja irriterad är jag :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0