hm

Söt söta lilla Lion var ju här idag, det var ganska skojsigt :) 
Man måste verkligen hålla båda ögonen på honom hela tiden nu, han sitter inte stilla en enda sekund..
Han tar sig fram i super fart och han gillar varje sekund av det haha :D Att jaga katterna är nog en av hans hobbyn. Det är så jävla gulligt när han "pratar", man förstår ju såklart inte vad han har på hjärtat men sött är "na na nannanna na". Huvudsaken är väl att HAN vet vad han försöker få ut :P Nej han är verkligen en riktig GULLunge ♥

Nånting som inte är så roligt som man kan tro är:
Morsan vännina var här idag - Jag har inte träffat henne på år och dar. 
Jag går ut i köket för att fixa käk, klädd i en stor, tjock stickad tröja och mys byxor.
- OJ! Vad smal du är!
- hehe?
och så fortsatte hon att snacka om hur smal jag är. :S

Ja jag tyckte inte att det var speciellt roligt faktiskt och jag tycker väl inte heller att det de första man säger till någon man inte har träffat på flera år.. 
Jag vet inte, jag förstår när min morfar säger något och jag tål frågorna och pikarna i från min bror.
Men det känns bara så taskigt att någon man inte känner reagerar så där. Det finns så sjukt många tjejer och killar som är väldigt smala och har vart det hela sina liv, som har komplex för sina kroppar och verkligen försöker
att lägga på lite "hull". Tänkt så hade det vart min situvation - att jag verkligen skämdes över min kropp och kanske tom försökte gå upp i vikt? Då skulle ju såna kommentarer verkligen sätta spår.
Nåväl, det är som det är och jag kan inte direkt göra något åt saken.
Och just nu försöker jag verkligen att INTE gå ner i vikt, sen om jag gör det ändå så är det inte mitt fel.


Lite kul, eller? jag har inte träffat "min" psykolog på ångestmottagningen på snart ett år och sist vi pratades vid i telefonen var i sommras men idag, från ingenstans så fick jag en kallelse till henne, bokstavligen som ett "brev på posten" :P  Jag förstår verkligen inte varför jag har fått en kallelse till henne, jag menar - jag har ju ingen som helst kontakt med henne längre.. Dessutom så tycker jag ärligt att jag bara mådde sämre när jag gick där, varken hon eller någon annan på ångestmottagningen har hjälp mig. Jag får hjälp och stöd ifrån min familj.
Jag vill bli en bättre människa för min familj.

Jag och morsan kommer så mycket bättre överrens än vad vi har gjort på år.
Det senaste halvåret så har vi kommit varandra närmare, även fast jag alltid har kunnat prata med henne och så, så har vi ju såklart bråkat och tjaffsat en del (ganska ofta) men nu händer det verkligen inte ens gång i månaden. Nej, jag har knappast vart lätt att leva med men nu när jag har "ändrat" på mig så förstår jag verkligen vilken toppen mamma hon verkligen är.
Som jag har hållt på så hade vilken annan mamma som helst kastat ut mig för länge, länge sen.
Ja min morsa har fått stått ut med så jävla mycket och inte bara pga mig!
Jag är glad att det är ändrats nu iallafall, ibland så kanske "bättre sent än aldrig" verkligen stämmer?
Jag kan nog aldrig säga det för ofta - Jag har väldens bästa mamma och jag har väldens bästa familj ♥


Kommentarer
ida

Jag har värdens bästa dotter och Jag älskar dig väldigt mycket <3

2012-01-26 @ 00:11:27
URL: http://youvme.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0