Jag var ju så otroligt

Nöjd med min ugnspannkaka som jag gjorde idag till middag.
Den blev verkligen as bra så jag tänkte slänga upp receptet. haha
4-6 portioner

2 ½ dl Vetemjöl
2 ägg
1 äggvita
6 dl minimjölk
½ tsk Salt
225 grader - 20 -25 min

Blanda salt och mjöl, vispa sedan ner hälften av mjölken till en slät smet.
När den är slät blandar ju ner resten av mjölken.
Häll i alla äggen och vispa kraftigt, den ska vara "skummig" som skummad mjölk.
Häll ner smeten i en långpanna, klädd med smörpapper, Grädda i mitten av ugnen i 25minuter.

Jag vet att det låter lite knas med att den ska vara skummig, men min var väldigt skummig och när den var klar var den verkligen saftig (inte kladdig, inte kompakt och inte torr" Så ja, nånting gjorde jag rätt iallafall :D
Helt klart den Bästa ugnspannkakan jag har gjort.
Det här är mitt eget recept som JAG har kommit fram till.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0