Kämpa för att leva

Jag har bestämt mig för att kämpa, för att inte ge upp..
Man har bara två alternativ - leva eller dö, jag väljer livet. 
Ja den här gången har jag bestämt mig på rikigt, i flera dagar har jag nu vart "taggad" och bestämd. 
Det hjälper litegrann att ordet överleva ekar i mitt huvud samtidigt som det är så jävla svårt att förändra mitt beteende, min rädsla, min ångest, mitt självhat och min skam. 

Jag förstår att jag inte kommer att kunna förändra allting på en dag och att jag också kanske,kanske behöver börja med ångestdämpande igen men tabletter är det sista jag vill ha just nu
men ångesten gör mig paranoid och får mig att tro att varje natt kommer att vara den sista.
Jag verkligen avskyr att känna hur hårt mitt hjärta slår när jag ligger ner, det får bara paniken att växa och vad händer då? jo hjärtat slår hårdare och snabbare så det blir som en ond liten cirkel.
 
hm jag tappade ämnet där men iallafall så har jag bestämt mig för att kämpa, för att stå ut och gå emot varenda "liten" känsla jag har i kroppen och varenda tanke jag tänker. Jag ska slå min sjukdom på käften och spotta den i ögat ;)
 
Förresten så förundras jag fortfarande över hur en psykisksjukdom kan bli fysik.
Fysiskt livsfarlig

Fast jag tycker att det är svårt att ta mig själv på allvar då jag inte till 100% förstår folks oro eller varför "folk" ger mig "ultimatum". Jag tycker inte att det syns på mig att jag skulle ha problem och absolut inte i den skalan som sjukvården säger att det är.
 

Nej nu ska jag gå ut och röka och invänta Lion, det är fint väder idag så utomhus lek väntar! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0